Statistiky sociálního obchodování u brokera eToro

Statistiky sociálního obchodování u brokera eToro

Když broker eToro představoval platformu pro sociální obchodování, psal se rok 2010. V té době se jednalo o první platformu tohoto druhu a mnoho lidí na sociální obchodování pohlíželo skepticky. Jenže nyní, o 10 let později, spravuje eToro miliony klientských účtů a za svůj úspěch vděčí z velké části právě sociálnímu obchodování. Je ovšem tento nástroj stejně přínosný i pro klienty?

dotek

Zisk na prvním místě

Cílem každé brokerské společnosti je vydělat co nejvíce peněz. Brokeři vydělávají na poplatcích a na spreadech. Společnosti typu market maker (tvůrci trhu) ovšem vydělávají často také na neúspěchu klientů. Pokud totiž broker obchoduje proti svým klientům, tak platí jednoduchá rovnice: Ztráta klienta je ziskem pro brokera a naopak.
Broker eToro je market maker, takže se nabízí otázka, jestli má sociální obchodování pomoci primárně brokerovi nebo klientům. Pokud broker obchoduje proti svým klientům, tak jim nebude pomáhat k zisku. Pokud ale vydělává pouze na poplatcích, tak je situace opačná. V takovém případě broker klientům rád pomůže, jen aby obchodovali více a častěji.

Statistiky nelžou

Na webu eToro je uvedeno, že ze 124 milionů kopírovaných transakcí bylo 73 % ziskových. To je sice o 10 % méně, než broker uváděl v roce 2014, ale stále je to výborný výsledek. Více než polovina všech transakcí u eToro navíc vzniká kopírováním. Člověk by tedy čekal, že většina klientů eToro bude končit s tučným ziskem. Jenže tak tomu není.

cenné papíry

CFD brokeři musí uvádět podíl ztrátových klientů, takže lze snadno srovnat úspěšnost klientů eToro s úspěšností klientů konkurenčních brokerů. Na konci roku 2020 bylo na webu eToro uvedeno, že u 71 % účtů retailových klientů došlo ke ztrátě. Naproti tomu broker XM.com uváděl 78 %, Plus500 76 %, XTB 80 % a Topforex dokonce 85 %.

Údaje se pravidelně aktualizují, takže dnes již mohou být odlišné. Podstatou ovšem je, že úspěšnost klientů eToro je srovnatelná s konkurencí. Ať tedy sociální obchodování vypadá sebelíp, na celkové úspěšnosti klientů se nepodepsalo.